Autor |
Wiadomość |
raiders
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Wto 23:06, 05 Sty 2010 Temat postu: Budowa Silnika Stirlinga typ beta --kilka pytań |
|
|
Witam!!
Postanowaił zrobic Silnik Stirlinga typ beta ten który jest na stronie z zakładce "Tworzenie" W związku z tym mam kilka pytań dotyczacych wymiarów i nie tylko..
- Na pierwszym rysunku jaka jest grubość tej blachy gdzie ma być otwór
Fi 28??
- Z jakiego metalu jest zrobiony tłok zimny?? Zauważyłem ze on mam
nacięcia , czy sa one potrzebne , i do czego służą??
- Jaki powinna byc odległość pomiędzy próbówkami w cylindrze ciepłym??
-widzialem na niektórych zdjęciach w galerii ze jest dziurka w kołnieżu cylindra zimnego chciałem się zapytać o ta dziurke , co jest ona potrzebna i do czego służy?
-Jaka jest grubość kołnierza cylindra zimnego?
-Posiadam sylikon wysokotemperaturowy do +300 Stopni Celciusza czy on
wystarczy czy bede potrzebował inny??
Wiem ze moze niektóre pytania są prymitywne ale chcę model wykonac z dużą dokładnością. Gdyby mi mógł ktoś coś podpowiedziec byłbym wdzięczy...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raiders dnia Wto 23:07, 05 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bartek
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Pią 17:51, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam!
Ten silnik stirlinga jest trudny do wykonania i jeżeli to jest pierwszy silnik, to radziłbym typu GAMA ponieważ jest o wiele łatwiejszy do wykonania.
Postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania.
- grubość blachy wynosi około 15 mm. To jest korpus maszyny.
- tłok zimny wykonany jest z brązu samosmarowego. natomiast cylinder ze stali.
Nacięcia służą do rozprowadzania oleju na cylindrze, tłok ma mniejsze opory tarcia
- grubość kołnierza wynosi ok 6 mm
- sylikon wysokotemperaturowy +300 Stopni Celsiusza zupełnie wystarcza. Tym silikonem jest sklejana probówka z cylindrem
- dziurka w kołnierzu służy do smarowania.
- Odległość między probówkami powinna być nie większa jak 1 mm.
Mam nadzieje, że nic nie przeoczyłem w razie niejasności, Proszę Pytać!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
raiders
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Pią 22:10, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
A chciałem się jeszcze zapytać :
-Jaka jest długośc cylindra po której ślizga się tłok zimny??
-Jaka jest odlagłość otworu fi 28 w korpusie maszyny od dołu a ile od góry??
-Gdzie mozna kupić probówki pytałem na allego ale nikt nie posiada takich duzych...;/
- Jak Pan wykonuje takie kształtne koła zamachowe?? Odlewa Pan czy jak??
To narazie tyle pytań jeszcze raz dziękuję za poradę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartek
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Sob 11:10, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam!
-Długość cylindra ok wynosi 30 mm
-Odległość od podstawy do osi wynosi 45 mm do góry już nie pamiętam, ale te wymiary są mało istotne
-Probówki mało można kupić w sklepie internetowym, nie pamiętam nazwy bo to było dawno i kupiłem większą ilość, są tanie. Proponuje poszukać w sieci a na pewno są
-Koło zamachowe jest opisane na tej stronie w dziale tworzenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
raiders
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Sob 22:42, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Tak czytałem ten artykuł ale, bardziej mi sie podoba koło z 5 szprychami... takie jak pan wykonuje jak pan to robi ? odlewa?
- A czym się kierowac przy robieniu stojaka na koło zamachowe tzn. jaka powinna być wysokość osi koła od dołu?? Taka sama jak w korpusie maszyny??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartek
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Pon 19:56, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Koło zamachowe ze szprychami daje do frezowania na frezarkę CNC lub po wywierceniu otworów piłuje pilnikiem, oczywiście pierścień stalowy na zewnątrz musi być ze względu na ciężar, jak w artykule.
Wysokość od osi musi taka sama przy wsporniku koło zamachowego jak i cylindra.
A wysokość zależy głównie od średnicy koło zamachowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|