Grzegorz
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Sob 14:03, 12 Paź 2013 Temat postu: Budowa silnika typu gamma. Wymiary, przeniesienie napędu. |
|
|
Witajcie. Na wstępie witam wszystkich użytkowników forum
Jestem w trakcie budowy silnika stirlinga. Konstrukcja gamma. Głównym założeniem jest to, by silnik dawał jakąś energię i sam z siebie ruszał. Wymyśliłem, by na kole zamachowym umieścić "piny", które byłyby popychane przez ramię obracane przez silnik krokowy , ale nie o tym.
Mam pytanie odnośnie przeniesienia napędu z koła zamachowego do prądnicy:
Czy silnik ruszy, kiedy koło zamachowe będzie na sztywno przymocowane do wału prądnicy za pomocą kół zębatych? Zakładając warunek, np. Koło zębate przy kole zamachowym jest 3 razy mniejsze niż koło zębate przy prądnicy.
Drugim pomysłem było zastosowanie "wysprzęglania". Prądnica byłaby połączona z kołem zamachowym za pomocą pasu napędowego. Kiedy silnik byłby wyłączony to prądnica byłaby przesuwana na prowadnicach w stronę koła, by zmniejszyć napięcie pasu(nie byłaby przenoszona energia). Kiedy koło rozpędziłoby się, prowadnice byłby przyciągane do tyłu dzięki czemu pas byłby napinany. Wtedy prądnica obracałaby się i generowana byłaby energia.
Wolałbym zastosować pierwsze rozwiązanie, jednak obawiam się, że to może nie zadziałać.
Aha, wszystko musi odbywać się bez mojej ingerencji.
Czy macie jakieś pomysły/porady dotyczące tych rozwiązań?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
JohnyHawk
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Wto 23:03, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
to wszytko zależy jaką mocą będzie dysponować twój silnik oraz jaki typ (wysokotemperaturowy czy niskotemperaturowy)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JohnyHawk dnia Wto 23:05, 22 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|