Autor |
Wiadomość |
abyss
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Czw 2:44, 08 Paź 2009 Temat postu: jak "policzyć" silnik? |
|
|
Może ktoś przypomni jak "policzyć" projekt sinika stirlinga?
Podstawy fizyki miałem dosyć dawno - oczywiście pamiętam PV/t=C ale przecież to nie do końca wszystko
Czyli:
- pojemności cylinrów w zależności od planowanej temperatury pracy
- skok cylindrów
- przekroje przewodów łączących
No i przy okazji - czy ktoś trafił na jakieś PRAKTYCZNIE ciekawe realizacje silników o mocach które były by warte praktycznych zastosowań? (powiedzmy rzędu kilowatów). O łodziach czytałem, ale jak wyglądają same silniki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marek-a
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/8 Skąd: Dania
|
Wysłany: Czw 10:22, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Tu masz pzyklad dostepnego silnika 35KW produkcji Dunskiej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Marek-a.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez marek-a dnia Pią 9:40, 09 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
abyss
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Pią 1:38, 09 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki, zaraz sobie rzucę okiem. W ciągu dnia wynalazłem taką stronę - BARDZO ciekawa - bo dotyczy nieco większych silników, można popatrzeć jak to działa:
suction co jp / stirling / index html
oraz:
sesusa org
- kropki sami wstawicie
dodam nowy - ciekawy link - z teorią i praktyką:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez abyss dnia Sob 23:22, 10 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
waterfall
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Wto 15:30, 20 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
co trzeba wiedziec budując taki silnik :
1. utzymac stałą masę gazu w cylindrach
2. pamietać o szczelnościach
3. stosunek objętości komór 1:20 przy niskotemperaturowym
4. przesunięcie w fazie tłoków = 1/4 cyklu.
- bo :
- shmidem można sobie palce na klawiaturze połamać
- metodą strat ...czegos tam .. (nie znam nikogo kto by liczyl, duzo za duzo liczenia)
- programy komuterowe na necie (dajcie jesli ktos zassał i zainstalował)
btw :
http://www.youtube.com/watch?v=NXWZXCU86Y8
moje dziecko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
abyss
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Sob 3:16, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
waterfall napisał: | co trzeba wiedziec budując taki silnik :
1. utzymac stałą masę gazu w cylindrach
|
Jak jest szczelny to przecież masa się nie zmieni - tyle samo molekuł jest ile było - to przecież nie e=mc^2
No chyba, że czegoś nie zrozumiałem
waterfall napisał: |
3. stosunek objętości komór 1:20 przy niskotemperaturowym
|
Dla jakich różnic temperatur - orientujesz się może konkretniej? Powiedzmy, że chcę zrobić dosyć spory wymiarowo, ale niskotemperaturowy silnik - np. z cylindrem "gorącym" wielkości 200 litrów, dostarczaną ciągle mocą około 1kW i różnicą teperatur rzędu 40 stopni. Z tego co piszesz - to cylinder "zimny" powinien mieć pojemność rzędu 200/20=10l. Czy raczej większy - bo różnica temperatur mniejsza?
BTW. Ile z tego będę w stanie wyciągnąć "na wyjściu" - załóżmy, że prądnica ma sprawność 40%. Natomiast nie mam pojęcia ile stracę na BARDZO prymitywnej konstrukcji mechaniki.
No i dalej w temacie teorii - jak wpływa "odbiór" mocy mechanicznej na prędkość obrotową - są na to jakieś proste i czytelne reguły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waterfall
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Sob 16:33, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
1. "masa" - prawidłowo nazwana ilość ładunku znajdującego się w środku silnika (z technicznego punktu widzenia). Objętość się zmienia inaczej silnik by nie pracował tak samo jak ciśnienie.
pisząc o szczelnościach miałem na myśli aby wukonać tak dokładne pasowanie aby był minimalny opór przy jednoczesnym suwliwym ruchu.
3. stosunek objetości komór jest podany w zaokrągleniu i ma dać tylko do myślenia w stepnych projetkach tagiego silnika. u mnie jest okolo 1:200 i dziala
z silników niskotemeraturowych z regóły nie można uzyskać dużych mocy nie ważne jakie były by wielkości. taki typ budowy silnika Stirlinga jest wstanie tylko pokonać "swoje" opory. proponuje zabrać się za zwykły gamma albo beta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yyy-tego-silnik
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 21:00, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Witajcie koledzy drodzy i słuchajcie! Otóż chcę zbudować i w zasadzie zbudowałem już z 11 modeli prostych silnik z wek od słoików i puszek ale żaden ni ruszy i mam do was pytanie, otóż jaki powinien być skok membrany cyl. zimnego, z tego co sparawdzałem to najlepiej jak najmniejszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartek
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Śro 21:23, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Skok membrany zimnego cylindra zależy od średnicy tej membrany, od temperatury, od skoku i średnicy tłoka wyporowego. Najlepiej to sprawdzić doświadczalnie odłączając membranę od korbowodu, następnie podgrzewamy silnik i kręcąc kołem zamachowym obserwujemy, ile membrana się podnosi. Jeżeli się nie podnosi, to silnik jest nieszczelny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waterfall
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Czw 12:58, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
bartek dobrze mówi pozdrawiam i powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|