Autor |
Wiadomość |
zwir
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 11:36, 02 Lut 2010 Temat postu: Potrzebuje pomocy. |
|
|
Witam.
Planuje zrobić mój pierwszy silnik Sterlinga mianowicie typ gamma. Niestety nie wiem jak sie za to zabrać. Doradźcie z czego najlepiej wziąć elementy aby były dobre i tanie. z góry dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
szachista28
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Wto 18:25, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Powtórzę się:
Stronka z dokładnym opisem silnika Stirlinga typu Gamma, i ( filmikiem z YouTube ).
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. Filmik obrazujący jak zrobić tłok roboczy ( mały ), natomiast tłok wyporowy ( większy ) radzę zrobić ze styropianu.
http://www.youtube.com/watch?v=RbhTKQKcH1c&feature=related
W razie wszelkich pytań proszę pisać. ( orientacyjne wymiary silnika można zaczerpnąć z tej stronki znanej wszystkim [link widoczny dla zalogowanych] ).
_________________
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zwir
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 20:28, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zwir
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 20:35, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno pytanie jak sie nazywa ta żalatyna czy coś z czego jest wykonany tłok mały??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robertus
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/8 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 23:49, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
Ta "żelatyna" wygląda mi na zwykłą żywicę epoksydową. To chyba dobry materiał na mały tłok. Trzeba uważać, bo żywica jest bardzo rzadka a w czasie twardnienia nieco się kurczy (zmniejsza trochę swoją objętość). Trzeba tylko cylinder, przed wlaniem żywicy, dokładnie wewnątrz nasmarować jakąś wazeliną lub smarem bo inaczej żywica bardzo mocno przywiera i nie wyjmiesz potem tłoka. Zmieszać ja z utwardzaczem, wlać do przygotowanego cylindra, odczekać 24 godziny i wyjąć gotowy odlew. Litr z utwardzaczem kupisz za kilkanaście złotych w sklepie z farbami. Odlewałem z niej co prawda coś zupełnie innego ale myślę, że mały tłok byłby z niej wystarczająco dobry a może nawet i niektóre inne elementy nie narażone na wysoką temperaturę.
Tak przy okazji, to jeśli nie masz akurat jakiegoś surowca lub materiału widocznego na filmie to zastąp go śmiało czymś innym.
Przecież na przykład ten prosty mały tłok można zrobić równie dobrze z modeliny, krążków tektury, kwałka jakiegoś starego niepotrzebnego długopisu, obrobić papierem ściernym . Sposobów są na pewno tysiące .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szachista28
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Pon 19:55, 08 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mały tłok ( roboczy ) lepiej zrób z kleju dwuskładnikowego na bazie żywicy epoksydowej. Żywica nie jest wcale gorsza ale weź pod uwagę że są różne rodzaje żywicy i utwardzaczy, i żywica zmienia swoją objętość jak twardnieje, najmniejsze dostępne opakowania żywicy to chyba 250 ml odlejesz tłok a co zrobisz z resztą ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szachista28
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany: Wto 21:21, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witaj Zwiru
Stronka z dużą ilością planów Silników Stirlinga. Są konstrukcje zarówno do zrobienia na kolanie , jak i bardzo skomplikowane do wykonania których trzeba posiadać już trochę kasy i czasu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Miłego wertowania
Ps. Dokładnie z wymiarowany silnik.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szachista28 dnia Wto 22:58, 09 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|